Chińskie władze potwierdziły przewijające się w mediach informacje o rozpoczęciu prób morskich najpotężniejszego okrętu, jaki powstaje w krajowym zakładzie stoczniowym. Fujian będzie trzecim lotniskowcem, jaki znajdzie się w wyposażeniu Marynarka Wojenna Chińskiej Armii Ludowo-Wyzwoleńczej.
Statek operacyjny (Commissioning Service Operations Vessel, CSOV) znajduje się w końcowej fazie budowy w stoczni Vard Vung Tau w Wietnamie. Zostanie potem przekazany zamawiającemu, którym jest firma Rem Offshore. Jednostka będzie przeznaczona do obsługi i konserwacji morskich farm wiatrowych na całym świecie.
Kolejny rekordzista wśród wycieczkowców niedługo wyjdzie w swój dziewiczy, komercyjny rejs. Spędzając osiem dni w morzu, biorąc udział w szeregu testów i podlegając nawet setkom inspekcji pod kątem bezpieczeństwa, prawa morskiego oraz certyfikatów, Icon of the Seas jest niemal gotowy, aby wyznaczać nowe standardy w branży turystycznej.
To jedna z najbardziej kontrowersyjnych napraw okrętów w polskiej Marynarce Wojennej. Jej jedyny okręt podwodny od kilku lat spędza więcej czasu w stoczni niż w morzu. Pod znakiem zapytania stoją jego możliwości do pełnienia regularnej służby i wykonywania zadania. Pojawiająca się dziś informacja o wyjściu na próby morskie dają nadzieję na powrót do swoich obowiązków.
Icon of the Seas, największy na świecie statek wycieczkowy linii Royal Caribbean, wypłynął z dziś fińskiej stoczni Meyer Turku po raz pierwszy. Statek przejdzie tygodniowe próby morskie.
Jest nadzieja na zakończenie jednego z najdłuższych remontów jednostki polskiej Marynarki Wojennej, trwającego od grudnia 2017 roku. Okręt transportowo-minowy przygotowuje się do prób morskich, nie podano daty powrotu do regularnej służby. Okręt obecnie jest zacumowany przy Nabrzeżu Kaszubskim.
Stocznia Meyer Turku poinformowała, że największy na świecie wycieczkowiec, Icon of the Seas budowany w Finlandii dla Royal Caribbean International już za miesiąc rozpocznie swoje próby morskie. Będzie to kluczowy kamień milowy dla statku, który został zamówiony siedem lat temu.
Drugi z sześciu zaplanowanych okrętów podwodnych typu Barracuda, Duguay-Trouin (S-636), pomyślnie ukończył pierwszy etap prób. Powoli zbliża się przekazanie jednostki Marynarce Wojennej Francji (Marine nationale).
Francuska stocznia Naval Group poinformowała, że Jacques Chevallier rozpoczął 25 stycznia br. próby morskie. Jednostka jest pierwszym z czterech nowych okrętów wsparcia logistycznego (LSS) znanych jako BRF dla francuskiej marynarki wojennej (Marine Nationale).
Trzeci z planowanych sześciu niszczycieli min typu Kormoran 2, przyszły ORP Mewa, zakończył próby morskie.
Arkadiusz Marchewka: rozwój żeglugi śródlądowej jednym z priorytetów Ministerstwa Infrastruktury
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna otworzyła drzwi do świata innowacji
Powtórki z historii, czyli o szkodach i niebezpieczeństwach na morzach i oceanach świata. Raport wypadków i zdarzeń morskich – kwiecień 2024 r.
W szczecińskiej Radzie Miasta powstała nowa komisja ds. gospodarki morskiej
Polska Grupa Zbrojeniowa nawiązuje współpracę z Palo Alto Networks
UMG: szkolenie "Prawne aspekty morskiej energetyki wiatrowej" już w czerwcu